Moje srdeční záležitost,
Není vždy jen jedna bytost.
Se zaměřením v hledáčku,
Mívám svět i na háčku.
Co způsobí mého srdce tlukot,
Neslyšíš jak koňský dusot.

V krásné chvíli s Nikonem,
Volám „zastav čas - teď honem!"
Život ze všech úhlů sleduji,
A v tom spatřím právě ji.

Moje srdeční záležitost -
- jen se směje, žádná lítost!
Je má barevná zábava,
Chci jí vepsat na záda.

Povytáhnu objektiv,
Ne snad, že jsem detektiv,
To v ten moment jediný,
Cítíme se bez viny.

Obraz duše uložen mám,
Nikon můj už z ruky nedám.
Je mou třináctou komnatou,
Jako v dětství máma s tátou.

Moje srdeční záležitost,
Dotýká se mne až na kost.
Zastavit čas a natočit pohyb,
To svede jejího těla zohyb.

Na fotografii dokonalé,
Mé umění je neskonalé.
Ostrost, kontrast, snímku jas,
V obraze mám zas a zas.

Na monitor se zatajeným dechem,
Zírám a bojuji se vzdechem.
Když ji spatřím v náhledu,
Vím, že tohle dovedu,
Mou srdeční záležitost vyfotit,
Jak ji umím jen já pochopit.

Moje srdeční záležitost,
Není vždy jen jedna bytost.
Západ slunce, květina,
I to mne leckdy dojímá.

Vše co k mému srdci patří,
V hledáčku mé oko spatří.
A pro tu lásku k focení,
Doufám, že Ty oceníš,

Že lovcem chvilek životních,
Jarních, letních, podzimních,
Stal jsem se já v dětství snad,
A je mou vášní napořád.

Modlitbou pro ikonu,
Je má fotka z Nikonu.

O projektu

Společnost NIKON vyhlašuje již 9. ročník oblíbené fotosoutěže NIKON KALENDÁŘ – moje srdeční záležitost. Zúčastnit se mohou všichni nadšení fotografové, kteří používají fotoaparáty značky Nikon.

Pokud máte chuť podělit se o výsledky své práce nebo záliby, nebo dokonce toužíte po tom, aby se Vaše fotografie dostala do prestižního kalendáře, a pomohla tak těm, kteří to potřebují nejvíce, rozhodně se naší fotosoutěže zúčastněte! Fotografie je možné do soutěže přihlásit po registraci až do 31. 10. 2017 do 23:59 hod.

Téma soutěže letošního ročníku:

STO LET S NIKONEM

Společnost Nikon letos oslavuje 100. výročí od svého založení. Na počátku se společnost zaměřovala na výrobu optických přístrojů a optických skel. S fotoaparáty a objektivy značky Nikon se můžeme potkávat od roku 1948. Díky stále se zdokonalujícím technologiím a rozvoji fotografické techniky se fotografie rozšířila mezi široké vrstvy uživatelů a téměř sedmdesát let můžeme sdílet zásadní světové události, sportovní výkony i každodenní radosti obrazem vykresleným právě Nikonem. Jste nebo jste byli uživateli fotoaparátů Nikon? Máte ve svém vlastním archivu fotografii, kterou považujete za tu nejlepší, kterou jste kdy vyfotografovali? Přihlaste se do soutěže Nikon kalendář 2018. Poprvé v historii konání této fotografické soutěže můžete zaslat fotografie, které byly pořízeny nejen digitálními, ale i staršími analogovými fotoaparáty.

Účastí v soutěži pomůžete dobré věci. Semifinálové fotografie budou věnovány centru Arpida, které poskytuje komplexní pomoc rodinám pečujícím o děti, mladistvé a mladé dospělé osoby s tělesným a kombinovaným postižením. Výtěžek z prodeje soutěžních fotografií bude věnován na pobyt dětí z centra Arpida u moře v roce 2018. V centru Arpida se natáčel film Jiřího Mádla Pojedeme k moři, který inspiroval již ke druhé sbírce finančních prostředků, která umožní dětem s postižením ozdravný pobyt u moře během příštího léta. Společnost Nikon přispěje rovněž finanční hotovostí 100.000,- Kč.

Odborná porota

Odborná porota soutěže v čele s panem Stanislavem Pokorným, členem Asociace profesionálních fotografů ČR a kurátorem Nikon Photo Gallery vybere v listopadu 2017 padesát semifinálových snímků, které budou součástí výstavy v Praze v Nikon Photo Gallery. Z těchto padesáti fotografií dále vybere porota dvanáct snímků pro NIKON KALENDÁŘ 2018, který bude opět vyroben v limitované edici 111 kusů.

Složení odborné poroty:
Stanislav Pokorný, člen Asociace profesionálních fotografů a kurátor Nikon Photo Gallery
Ondřej Neff, digineff.cz
Petr Špánek, Digitální foto magazín
Karol Srnec, e-photo.sk
Josef Hnojil, F22.cz, FOTO
Helena Macenauerová, fotoaparat.cz
Rudolf Stahlich, Foto Video
Petr Lindner, nikonblog.cz
Július Kotus, nikonblog.sk


Na pěkné fotografie se těší a hodně štěstí v soutěži přeje NIKON CEE GmbH